Friday 6 February 2015

Touched!

Assalamulaikum wbt

Malam ni mood untuk mengarang kembali sebab si kecik dah tidur and si abang ikut ayahnya melawat opah. -Aman-

Bila dah sunyi macam ni mula la nak teringat kenangan lama..Kenangan bersama anak-anak. Alhamdulillah saya dikurniakan anak-anak yang sihat, bijak dan sangat mudah dijaga! Tak pernah susahkan saya sejak dari kecil. Hope keaadaan berterusan sehingga akhir hayat.

Ok sebenarnya nak cerita kisah si abang masa saya dan baby kena warded sebab baby kena jaundice. Seminggu juga saya berkampung dekat wad. Malam 1st tu ok lagi sebab abang tidur dengan pengasuh. So dia tak terasa sangat bila saya takde di sisi. Malam ke-2 tu memang malam penuh dengan drama.

Suami saya bagitahu yang dia asyik tanya ibu. Suami saya pujuk and bagi tengok ultraman which is watak favorite dia. Tapi bila dia nak tidur, dia dah mula nangis cari saya. "Hariz nak ibu..Hariz nak ibu peluk...." Hariz menangis berterusan sampai pukul 4 pagi! Walaupun saya pujuk macam mana pun still taknak berhenti menangis...

Yes! Malam tu memang saya pun menangis rindu dan kesiankan dia. Hariz masih lagi menyusu dan sangat manja dengan saya. Dia asyik ulang perkataan yang sama je.."nak ibu...ibu balik la..hariz nak ibu..." :'(

Masa tu saya menangis teresak-esak! Nak je saya tinggalkan baby and balik kejap tidurkan anak kt rumah! Tapi apakan daya, baby breastfeeding..Saya terpaksa dodoikan Hariz through handphone sampai dia tertido. Dia tertido dalam keadaan menangis dan teresak-esak. Suami saya bagitau yang Hariz tido sambil peluk handphone. Dia taknak lepaskan handphone tu. Sedih sangat rasa..:'(

Saya tak dapat bayangkan suatu hari nanti saya takde macam mana la anak saya..Saya doakan supaya umur saya panjang untuk melihat anak-anak saya membesar dan mendidik mereka dengan penuh kasih sayang..

No comments:

Post a Comment